1.31.2013


Cirkus




idag har vi haft en dag med syster min

hängt ihop med mej o mina hjärtan
en sväng till vårdcentralen för en titt på eMs öga
ett besök på apoteket för att fylla på medicinlådan
in på ica för att handla till vårt ekande kylskåp


vidare på väg

syster  tittar frågande på mej
Cirkus – är det så här det är att ha två barn?!

Tänker inte riktigt på vilken virvlande liten vind min lilla familj är

men det är klart att det blåser upp till tornado
när ems envis ska lägga den största osten i korgen
den ska pappa ha!!!
så sitter man där på icas golv o ska vara pedagogisk mot sitt barn
vars krokodil tårar rinner av uppror
ännu en tornad vid kassan då ems lyckas riva ner kassagrinden med en smäll
och där står jag med en kassagrind i handen
ler mot kassörskan o letar efter en gnutta empati

Cirkus – det är min vardag








{kram}
kitten



2 kommentarer:

  1. Wow, vilken härlig blogg du har! Vilket fantastiskt skrivspråk du äger!!

    Den här mysiga bloggen kommer jag besöka igen!
    Kram Madde (Tina och Christians vän)

    SvaraRadera
  2. Åh, blir så glad Madde!!!
    Det är kul om bloggen inspirerar andra och inte bara mej själv o mitt egna fotande.
    Sen mina små rader mellan fotona, det är tankar. Tankar nedskrivna med felstavning och knasiga förvrängningar. Men det får man på köpet:)

    SvaraRadera