12.22.2012

VIRVLANDE SNÖFLINGOR


små nätta virvlande snöflingor rör sig i piruetter utanför fönstret
sitter här och försöker stanna tiden lite
eMs ligger och vrider sig lite oroligt i sömnen
undrar vart drömmarna bär med henne

kan minnas när jag va liten
några år äldre än eMs
att jag ofta drömde att jag kunde flyga
fast jag inte riktigt flög
det var mer som att jag lyfte från marken
minns hur jag koncentrerad i sömnen försökte få mig tyngdlös
när jag sedan svävade strax ovan mark kände jag ett lugn
när jag sedan vaknade visste jag inte riktigt vad verkligheten va
ställde mig ibland på golvet inte i ett helt vaket tillstånd
koncentrerade mig på att sväva
de dagarna började med en besvikelse

tänk känslan att få sväva
att få vara tyngdlös
som små nätta virvlande snöflingor som rör sig i piruetter



{kram}
kitten






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar