11.08.2012

KLOKA ORD






jag samlar eMs kloka ord i en liten glasburk
varje gång de spontana tankarna kommer i små meningar är jag där
o skriver ner dem på närmaste lilla skruttlapp

27nov2011



jOs kusin Nonno o eMs
Nonno; vad önskar du dej av tomten eMs?
eMs; födelsedagspaket
Nonno; vad ska det vara i paketen?

eMs; äppelskruttar:)

9mar2012

eMs o jag
jag; du har ett litet syskon i magen
eMs; den skriker för den är hungrig
jag; vad ska vi göra åt det då?
eMs; kom mamma så går vi o äter spagetti!

21maj2012

eMs och min goa vän Matina
eMs sitter för sig själv en lång stund o funderar
Matina; eMs, vad funderar du på?
eMs; jag är gammal! då tappar man tänderna o då får man hajtänder
o blir en haj i vattnet.
Matina; hur ska du då komma till dagis?
eMs tittar på Matina och säger; de får bära mig! 
som om det va det mest självklara i världen

14aug2012

eMs och min finaste vän Caroline 
5 dagar efter att eBs fötts
Caroline; har du fått en lillebror eMs?:)
eMs; ja, han ska bo här hela veckan!


spara era barns tankar på små skruttlappar
det är så lätt att dessa små kloka ord försvinner i tiden som sveper










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar